Podczas konferencji naukowo-szkoleniowej IV Forum Leczenia Ran w Zakopanem, Zofia Małas, prezes Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, w wywiadzie dla FLR, podkreślała znaczenie edukacji dla pielęgniarek w zakresie leczenia ran. „Mamy obowiązek etyczny jak i prawny aktualizowania swojej wiedzy” – wskazywała ekspertka.
Konferencja IV Forum Leczenia Ran po raz pierwszy od momentu wybuchu pandemii COVID-19 odbyła się w formie stacjonarnej. Wcześniej edukacja możliwa była głównie poprzez internet. Zdaniem prezes NRPiP bardzo istotne są natomiast konferencje, w których można bezpośrednio wziąć udział.
– Potrzebujemy na żywo, w czasie rzeczywistym dzielić się nowościami i zmianami, jakie następują. Postęp w medycynie i w naukach medycznych, czy to w leczeniu ran czy w ogóle w opiece nad pacjentem, jest niesamowity – wskazała Zofia Małas.
Zdaniem ekspertki konferencje naukowe, takie jak Forum Leczenia Ran, są idealną okazją do aktualizowania wiedzy i nabywania nowych umiejętności. Prezes NRPiP podkreśliła również, że pielęgniarki są chętne, by zdobywać wiedzę i dokształcać się, a także poznawać nowości ze świata medycyny.
– I bardzo dobrze. Jeżeli chodzi o dziedzinę ran trudno gojących się to jest taka nasza specjalność. Natomiast lekarz, lekarz chirurg czy innej specjalności, powinien być konsultantem, a całość procesu leczenia ran trudno gojących się powinna spoczywać na pielęgniarce – wskazała.
Zofia Małas podkreśliła, że współpraca między różnymi specjalistami w dziedzinie leczenia ran jest bardzo istotna. W jej opinii to interdyscyplinarny zespół pochylający się nad danym przypadkiem tworzy sukces. „Nie jedna osoba, nie jedna profesja i myślę, że to jest przyszłość w leczeniu ran” – podsumowała prezes NRPiP.
IV Forum Leczenia Ran odbyło się w dniach 2-4 września 2021 r. w Hotelu Mercure Kasprowy w Zakopanem. Konferencja, mimo pandemii, po raz kolejny osiągnęła sukces. Wydarzenie zgromadziło ponad 800 uczestników, którzy mieli okazję posłuchać wykładów prowadzonych przez wybitnych ekspertów ze świata medycyny, wziąć udział w dynamicznych dyskusjach, a także nabyć praktycznych umiejętności podczas sesji warsztatowych.